WPP heeft in turbulente tijden een succes geboekt door het internationale account van BP te behouden. Daarbij gaat het om zowel het corporate deel als werk voor de BP-merken (zoals BP en Castrol). Opvallend daarbij is dat de partijen op een nieuwe manier met elkaar gaan werken.
Team Energy
BP is al twintig jaar klant bij WPP, verlengt de relatie, maar vraagt net als veel andere klanten wel om een nieuwe benadering. Daarom wordt 'Team Energy' opgetuigd.
In Team Energy komen advertising, (digitale) media, marketingcommunicatie, branding en pr samen. WPP-bureaus als VML, Ogilvy, Mindshare, Grey en Essence zijn er bij betrokken. Specialisten van die bureaus vormen samen een team dat BP gaat bedienen.
In een statement spreekt WPP van 'een nieuwe, flexibele manier van werken'. Die manier lijkt sterk op één van de bureaumodellen die Procter & Gamble onlangs schetste.
Volgens communicatiebaas Geoff Morrell van BP is de oliemaatschappij met WPP een nieuwe werkwijze overeengekomen. 'We hebben makkelijker toegang tot het beste talent en de beste ideeën binnen WPP.'
Sorrell, Kantar en Ford
WPP bevindt zich een een zware fase waarin het niet alleen afscheid nam van topman Sir Martin Sorrell. Ook zijn er geruchten over een op handen zijnde management buy-out van onderzoekstak Kantar, die voor een splitsing van de holding zou kunnen zorgen.
Daarnaast lopen er diverse pitches van grote internationale klanten. WPP moet de komende tijd Ford, Mars, Shell en GlaxoSmithKline zien te behouden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!