Wefilm komt met eigen media-tak: 'Integratie media cruciale succesfactor'

Rocco Stallvord gaat Wefilm Media leiden.

Bas Welling (links) en Rocco Stallvord.

Creatief bureau Wefilm breidt haar diensten uit met een eigen media-tak. De integratie van creatie, productie én media is volgens het bureau een cruciale succesfactor voor het behalen van impact. Wefilm pakt daarom zelf de verantwoordelijkheid voor mediastrategie, met verdiende aandacht als startpunt, en voert samen met opdrachtgevers de regie over de totale media-inzet. Rocco Stallvord gaat Wefilm Media leiden. Ook Vincent Siegelaar maakt onderdeel uit van het nieuwe team.

'Ons doel is om merken en de thema’s die zij omarmen talk-of-the-town te maken', zegt Bas Welling, managing director Wefilm. 'Het simpelweg inkopen van aandacht voor de campagnes is dan niet genoeg. We hebben in het verleden te vaak meegemaakt dat de organische verspreiding van een spraakmakend idee beperkt werd door een te traditionele media-inzet. Binnen Wefilm Media zoeken we naar de ultieme mix van verdiende en betaalde aandacht om zo de impact van onze campagnes nog verder te vergroten. We willen voor onze opdrachtgevers alles eruit halen wat erin zit, en daar gaat deze stap aan bijdragen.'

Media-regisseur

ADCN Grand Prix-winnaar Wefilm startte in 2010 als filmproductiebedrijf. In 2016 is daar een concepting- en strategie-tak aan toegevoegd, die rechtstreeks voor merken werkt. In 2019 werd Stallvord als media-regisseur aangetrokken. Er is een jaar uitgetrokken om de potentie te verkennen en de optimale werkwijze te ontwikkelen. In dat jaar werkte Wefilm Media onder meer voor opdrachtgevers als  Takeaway.com, Spieren voor Spieren, Gezonde Generatie en Milieudefensie. 

Vernieuwend

'Om de potentie van Wefilm-content volledig te benutten, stemmen we alle media-inzet van de klant op elkaar af', stelt Rocco Stallvord. 'Dus van hun eigen socials tot PR en van influencers tot traditionele media inkoop. We nemen niet de rol van het media- of social bureau over, maar voeren samen met de opdrachtgever de regie over de totale media inzet, zodat het elkaar vanuit de inhoud versterkt en alle partijen in hun kracht komen te staan. Een vernieuwend model, waarmee we nog meer impact voor serieuze problemen kunnen maken.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie