Ik ben geen fan van Ajax. En vandaag ben ik daar ook wel blij om. Wat een puinhoop.
Elke goede speler verkopen ze, ook al zijn ze pas 20 of jonger. In Europa verloren ze alles. En de trainer gaat liever naar Chelsea, want dat is pas een echt grote club. Etcetera.
Het merk Ajax moet daardoor enorm veel schade lijden. Elk ander merk zou wel kunnen inpakken.
Maar dit is voetbal...
Alfred Levi wijdt in het november-nummer van Tijdschrift voor Marketing zijn column aan Ajax en schrijft: 'Ajax is een typisch voorbeeld van een merk met een extreem hoge merkwaarde dat de afgelopen tien jaar er alles aan heeft gedaan om het eigen financieel en korte termijn belang (van club én speler) te laten prevaleren boven een lange termijn relatie met de klant (lees: toeschouwer).'
Aan de andere kant, zeg ik dan maar, als je een commerciele organisatie leidt die aan de beurs genoteerd is, dan gaat het ook om geld verdienen. Desnoods maar met het verkopen van jonge, talentvolle spelers.
Onze poll stelt de vraag: doet Ajax wel aan goede marketing?
Stem!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!