De anonieme reisinformatie is afkomstig van TomTom GPS gebruikers. Dagelijks worden in Nederland met deze apparatuur meer dan 200 miljoen GPS metingen verricht. Met de 2012 analyse van de ‘Floating Car Data’ weet TomTom voor ieder billboard de herkomst en bestemming in postcodes (4 posities) aan te geven.
Daarmee kan bekeken worden welke postcodes in welke hoeveelheden langs welk billboard rijden. Deze data heeft Cendris (onderdeel van PostNL) aan haar postcode-segmentatie systeem ‘Streetlife‘ gekoppeld. Hierdoor heeft het verzorgingsgebied van ieder billboard een eigen ‘kwaliteit’ gekregen.
Interbest kan nu alle billboards op 406 doelgroep-variabelen segmenteren. De resultaten zijn gratis voor iedereen toegankelijk via de Interbest-site.
Profiel
Interbest-directeur Meindert van den Heuvel: ‘Sinds het begin van onze partnership met TomTom zijn we samen op zoek naar een manier om het snelwegverkeer te ‘profilen’. Immers, een billboard op onze reclamemast bij Enschede A1 bereikt kwalitatief andere mensen dan een billboard op onze reclamemast bij Schiphol A4. De aantallen - iedere dag bijna 4 miljoen mensen - kunnen we inmiddels live meten. Maar het profiel van deze mensen ontbrak nog. Tot nu.’
Wetenschappelijk opgeleiden
Wil je de meeste wetenschappelijk opgeleiden bereiken, dan moet je volgens de outdoorexploitant de reclamemast op de A44 bij Leiden hebben. Dat is ook de reclamemast waar relatief de meest gescheiden mensen passeren.
En stel dat je vrouwelijke kostwinners wilt bereiken, dan is de reclamemast bij Knooppunt Nieuwe Meer A10/A4 de goede plek.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!