Schiphol werkt hard aan kortere wachttijden bij de check-in. Dat is merkbaar. Maar met dagelijks 200.000 vertrekkende passagiers kan het voorkomen dat ze eventjes in de rij moeten staan. Zeker tijdens de drukke zomermaanden. Gelukkig zorgen adverteerders steeds vaker voor de nodige afleiding. Hieronder lees je hoe je dat aanpakt.
Van juli tot en met oktober is het spits op Schiphol. In juli vertrekken er bijvoorbeeld 66 procent meer passagiers dan in februari. Gevolg: langere rij bij de check-in. Steeds vaker zien we dat merken ludieke acties verzinnen om positief op te vallen bij het wachtende publiek. Vinden we prima, zolang er maar geen ergernis ontstaat. Hier een paar tips waarmee je scoort in de bagagekarretjesfile.
1. Hou het leuk
Leuk is een subjectief begrip. De een vindt het fan-tás-tisch om door een knotsgekke clown uit de rij geplukt te worden; de ander wil liever met rust gelaten worden. Sympathiek vermaak, zoals een mini-workshop of VR-actie? Dat werkt prima. Iets leuks om naar te kijken, leidt af van de trage klok.
2. Leef je uit met wacht-verzachter
Sympathiek betekent ook dat je je inleeft in de situatie van je publiek. Op een hete zomerdag willen wachtende passagiers vast wel iets verfrissends. Van filewaarschuwing en speciale wacht-verzachters (mocht je in de textiel zitten) tot collectieve verzekeringskorting: er is altijd wel een link te leggen tussen je merk en een rij wachtenden. Oh ja: de regel voor maximaal 100 ml vloeistof aan boord geldt nog steeds. Wees dus creatief.
3. Scoor met klein vermaak
Kinderen zoet, ouders blij. En de rest van de reizigers ook. In de schoolvakanties ontvangen we een hoop jonge passagiers en ook zij kunnen een ‘vetcoole’ actie waarderen. Een kleine attentie of leuke afleiding is meestal genoeg om hun vakantiestart bijzonder te maken.
Lees meer
Liever iets verrassends doen voor reizigers die op Schiphol aankomen?
Bekijk hier onze actuele cases.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!