Virtue, het creatieve bureau van Vice Media Group (VMG), is gefuseerd met consultancy PLTFRMR. Daarmee krijgt ‘s werelds grootste onafhankelijke media groep een nieuw bureaumodel.
De oprichters van PLTFRMR, Chris Garbutt en Colin Mitchell, zullen binnen VMG managementrollen op executive niveau vervullen. Garbutt wordt co-president van Virtue en Chief Creative Officer van Vice Media Group. Mitchell zal de rol van co-president Virtue en Chief Innovation Officer, Vice Media Group vervullen.
In hun nieuwe rollen zullen Garbutt en Mitchell samenwerken met Nadja Bellan-White, Global Chief Marketing Officer, Vice Media Group; Rob Newlan, coo en Head of Europa en Amea, Virtue; Krystle Watler, Managing Director, Virtue America en het volledige internationale Virtue management team. Vanwege de exponentiële groei die Virtue doormaakt in Europa, Azië en het Midden-Oosten, zal Rob Newlan de rol vervullen van Global Chief Operation Officer en Head of Europe & Amea, Virtue.
Merkstrategie
'Onze relatie met PLTFRMR, Chris en Colin is de afgelopen maanden enorm gegroeid', zegt Nadja Bellan-White, Global CMO VMG. 'In de eerste instantie hebben wij hen aangenomen als consultants voor onze nieuwe merkstrategie en al snel merkten wij dat zij ontzettend goed bij ons pasten. Hun waardepropositie, ervaring, achtergrond in creativiteit en innovatie en hun ‘Talent Cloud’ model hebben een ontzettende invloed gehad op onze internationale gemeenschap van makers, creatieven en samenwerkingspartners binnen ons platform.'
De afgelopen jaren is Virtue uitgebreid met kantoren in 21 landen en zijn er tientallen internationale klanten aan het portfolio toegevoegd zoals Procter & Gamble, Target en Ikea. Ook heeft Virtue zich gepositioneerd als een hoogwaardige creatieve concurrent met 53 prijzen waaronder de prestigieuze Cannes Lions Grand Prix en Glass Lion.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!