Viaplay ziet minder abonnees vertrekken en gaat campagnevoeren tegen piraterij

De streamingdienst verloor in het tweede kwartaal 1 procent van zijn abonnees ten opzichte van dezelfde periode in 2023.

Bron: Viaplay

Viaplay, het Zweedse streamingplatform dat onder andere de Formule 1-uitzendingen in Nederland verzorgt, heeft in het tweede kwartaal van dit jaar opnieuw minder abonnementen verkocht. Het omzetverlies bleef beperkt dankzij de hogere abonnementsprijzen.

De omzet daalde van 4,6 miljard Zweedse kroon (398 miljoen euro) naar 4,4 miljard kroon (386 miljoen euro). Het aantal abonnementen daalde in het tweede kwartaal met 1 procent. In de eerste drie maanden van 2024 zag Viaplay het aantal abonnementen nog met bijna een vijfde afnemen vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.

Campagne tegen illegaal kijken

Eerder dit jaar werd Viaplay nog van een faillissement gered met een kapitaalinjectie van 229 miljoen kroon. Het Zweedse bedrijf doet er volgens topman Jørgen Madsen Lindemann alles aan om illegale streams en downloads te voorkomen. In Zweden werd een campagne tegen piraterij in gang gezet, andere landen zullen volgen.

Lindemann heeft hoge verwachtingen van de Engelse voetbalcompetitie die deze zomer van start gaat en de Formule 1 die in augustus met Max Verstappen in Zandvoort gereden wordt.

(Bron: ANP)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie