De maand februari is een belangrijke maand voor condoommerken en niet alleen vanwege Valentijnsdag. De condoommerken verwachten namelijk een piek in de productverkoop dankzij de filmrelease van de erotische bestseller 'Vijftig tinten grijs'. In een poging deze piek te versterken komen Trojan en Durex met (internationale) campagnes die geïnspireerd zijn op de film.
Trojan: '50 Shades of Pleasure'
Trojan steekt de draak met koppels die experimenteel 'proberen' te doen met zweepjes en andere speeltjes. Het merk wil met de campagne koppels aanmoedigen om uit het grijze gebied, in '50 tinten van plezier' te stappen. De twee minuten durende parodie haalde - eenmaal geplaatst op de Facebook- en YouTube-pagina van het merk - binnen een dag meer dan 35.000 views.
Daarnaast schakelde Trojan sekstherapeut en relatie-expert dr. Sara Cooper in, om online tips te delen of vragen te beantwoorden over hoe je seksleven spannend blijft. De campagne wordt op sociale media aangejaagd met #ShadesofTrojan.
Durex: '50 Games to Play'
Uit onderzoek van Durex blijkt dat 61 procent van de mensen denkt hun seksleven spannend te houden door een 'spannende' film te kijken of sexy boek te lezen. De campagne '50 Games to Play' belooft fictie te veranderen in realiteit voor mensen die onzeker zijn over hun seksleven. De video gebruikt iconische scène uit de film, maar hebben een grappig, alternatief einde. Zo volgt op de liftscène geen hete vrijpartij, maar lezen de hoofdpersonages een boek.
Binnen 48 uur haalde de video 1,2 miljoen views op Facebook en 1,6 miljoen views op YouTube.
Naast de video lanceerde Durex een microsite, waar je een slaapkamerversie van 'Truth of Dare' of het spel '20 Questions' kunt downloaden. Op sociale media wordt de campagne aangejaagd met #50GamesToPlay.