Wat maakt Instagram-content nou wel of niet succesvol en hoe kun je het algoritme in jouw voordeel laten werken? Adam Mosseri benadrukt in zijn nieuwste Reels het belang van het prioriteren van 'deelbare content'. Wil jij in 2024 de code nog kraken op Instagram? Lees dan verder.
Wat is deelbare content?
Het draait allemaal om die share-button. Hoe vaker je content wordt gedeeld, hoe beter het algoritme jouw post herkent als hoogwaardige en waardevolle content.
Maar hoe maak je content nou deelbaar? Het antwoord is simpel : zou jij die ene video doorsturen naar een vriend of collega? Nee? Dat ziet het algoritme hoogstwaarschijnlijk dan ook.
Deelbare content heeft voornamelijk te maken met entertainment. Als je het aantal shares wilt stimuleren, is inspirerende, interessante en vooral humoristische content key. Verlies geen tijd aan simpel inspelen op een trend, maar kijk hoe jij deze zelf relevant en origineel kan maken voor jouw doelgroep. Copy-paste voor snelle resultaten is not the way to go.
Verlaat de comfort zone
Dat humoristische content key is, sluit ook aan bij de bredere focusverschuiving van Meta naar de positieve gebruikerservaringen. Een goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld Hema. Veel bedrijven durven nog niet hun humoristische kant te tonen, waardoor jouw social media kanaal niet van de grond komt. Durf de uitdaging aan te gaan en plaats wat jij zou delen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!