Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius hebben de leiding in handen gekregen van het ambitieuze Nationaal Media Onderzoek (NMO), dat mondiaal de eerste in zijn soort is. Het wordt hun taak om het onderzoek naar een volgende fase brengen en een organisatie te bouwen die de langetermijnambities van het NMO kan volbrengen.
Ton Schoonderbeek heeft meer dan 35 jaar ervaring in nationale en internationale reclame en media. Hij was meest recent actief als mondiale chief people officer bij mediabureau Mindshare en als voozitter van Mindshare Nederland. Ook maakte hij deel uit van het GroupM 'global people team'.
Stoer en indrukwekkend
Als bestuurslid is Schoonderbeek betrokken geweest bij Vea, MWG, Summo, Sire en sinds april dit jaar bij de Reclame Code Commissie. Hij is enthousiast over de grote ambities die bij zijn nieuwe rol als algemeen directeur NMO horen:
Schoonderbeek: 'Ik kan me de eerste gesprekken over wat nu het Nationaal Media Onderzoek is nog goed herinneren; iets wat toen een brug te ver leek. Het was nog nergens ter wereld gelukt. Kortom, een stoere en indrukwekkende ambitie.'
Volgens de nieuwe algemeen directeur worden de eerste successen nu zichtbaar van het concept waar sinds 2021 aan wordt gewerkt. Hij vindt het een privilege om NMO daadwerkelijk commercieel inzetbaar te maken voor de gehele sector, en dat samen te doen met onder anderen Patricia Sonius.
Impactvol
Sonius wordt de directeur Onderzoek bij NMO. Ze komt van Ster waar zij meer dan vier jaar manager research & development was. Daarvoor werkte zij jarenlang voor het snelgroeiende InSites Consulting.
Sinds 2019 was Sonius zij bestuurslid van Audify en het Nationaal Luister Onderzoek. Ze zegt zich 'vereerd' te voelen om bedrijven in haar nieuwe rol 'echt in staat te stellen om campagnes en content optimaal en impactvol te plannen door tijdig inzicht te geven in het volledige crossmediale mediagebruik van de Nederlander'.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!