Tim van der Bilt is per direct weg bij Dentsu Aegis Network (DAN), waar hij sinds begin dit jaar de leiding had over alle mediamerken van DAN, waaronder Amplifi (wat hij eerder al enige tijd leidde), Amnet, The Story Lab, Posterscope en de mediabureaus Carat en Vizeum. De officiële functie was managing director media brands.
Marketing en communications manager Saskia Baneke bevestigt Van der Bilts vertrek, maar kan verder geen mededelingen doen over de reden. ‘Het enige wat ik kan zeggen, is dat Tim niet meer actief is bij DAN.’
Van der Bilt zegt dat hij bij DAN weg is om voor zichzelf te beginnen. 'Ik start per 1 september mijn eigen bedrijf.'
Carat
De mediatak die Van der Bilt leidde, is één van de pilaren bij DAN. De anderen zijn Performance, data and tech, onder leiding van Saskia Wagenmakers (iProspect, DAN DNA), creatie, waarover Dick Buschman (Achtung!mcgarrybowen, Isobar, Kraftwerk) de leiding heeft en CRM, geleid door Jos van der Loo, Merkle Nederland, voorheen Oxyma.
Van der Bilt was bij Carat in feite de opvolger van de vorig jaar vertrokken managing director Sander Fauth.
Door wie Van der Bilt wordt opgevolgd, kan Baneke nog niet zeggen. ‘Dat is nog te vroeg.’