Talpa Network Media Solutions gaat per 1 januari 2020 de exclusieve spotverkoop voor BBC First doen. Op dit moment verzorgt RTL/BrandDeli de spotverkoop voor BBC First.
Talpa Network Media Solutions doet de advertentieverkoop van alle merken van Talpa Network waaronder die voor de eigen tv-zenders SBS6, Net5, Veronica en SBS9. Ook is Talpa Network exclusief partner voor de spotverkoop van Vice tv, voorheen Viceland.
BBC First is voor Talpa Network aantrekkelijk vanwege uitbreiding in de doelgroep vrouwen 25-59 jaar, waar het mediabedrijf ook met het nieuwe Net5 op mikt. De nieuwe zender in het portfolio bereikt op weekbasis 475.000 vrouwen in deze leeftijdsgroep met een marktaandeel van 1,8 procent.
Peter de Mönnink, ceo van Talpa Network: “De samenwerking met BBC First is er een waarmee we mooie toegevoegde waarde voor zowel onze adverteerders als de betrokken partners realiseren. Dit soort samenwerkingen kenmerkt onze open netwerkstrategie. Omdat BBC First past perfect in ons portfolio sluiten we een uitbreiding van de samenwerking op termijn dan ook zeker niet uit.'
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!