SZW start campagne 'Duurzame inzetbaarheid'

Het ministerie van SZW is gestart met de campagne ‘Duurzame inzetbaarheid’, die werkgevers over de streep moet trekken om te investeren in de gezondheid, scholing en productiviteit van werknemers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Als werkgevers investeren in de duurzame inzetbaarheid van werknemers levert dat geld op. Als het ziekteverzuim door duurzaam werken met 1% daalt, scheelt dat alle Nederlandse werkgevers samen jaarlijks €2,6 miljard in kosten. Dit blijkt uit een doorrekening van CapGemini in opdracht van het ministerie. Gezonde werknemers zorgen ook voor een hogere productiviteit, als die door duurzaam werken met 1% toeneemt, dan levert dat jaarlijks €6 miljard op.

Duurzaam werken houdt in dat werkgevers en werknemers investeren in de gezondheid, scholing en productiviteit van werknemers. Het doel is dat mensen gezond tot hun pensioenleeftijd kunnen blijven werken en hun vaardigheden op peil houden.

Het ministerie van SZW heeft daarom samen met 100 bedrijven - die al ervaring hebben met duurzaam werken - in kaart gebracht hoe andere werkgevers hier ook een succes van kunnen maken. Dit heeft het manifest met de titel '100 werkgevers over duurzame inzetbaarheid …en we werken nog lang en gelukkig…' opgeleverd, dat naar de Tweede Kamer is gestuurd.

In de werkgeverscampagne worden de ervaringen van werkgevers op de website met het publiek gedeeld. Alle voorbeelden, met berekeningen, zijn op deze site te zien. Ook het manifest is hier te vinden.

In het kader van de campagne komen er ook bijeenkomsten over duurzame inzetbaarheid met werkgevers. Die bijeenkomsten worden georganiseerd in verschillende regio’s en voor verschillende bedrijfstakken. Later komt er ook een campagne voor werknemers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie