Super Bowl 2009: sport, commercie en...dating?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Terwijl Nederland in de ban is van het schaatsen en voetbal, staat in de Verenigde Staten dit weekend de Super Bowl XLIII centraal. Op 1 februari zal dan eindelijk de finale van het American football tussen De Pittsburg Steelers en Arizona Cardinals plaatsvinden in Tampa, Florida. Super Bowl draait niet alleen om sport maar vormt daarnaast ook hét decor voor nieuwe, peperdure televisiereclames. En dat vinden wij natuurlijk bere interessant. Een indicatie: een televisiespot kost dit jaar zo’n 3 miljoen dollar. PepsiCo, Anheuser-Busch, Coca-Cola en DreamWorks hebben het er graag voor over.

Adverteren tijdens de Super Bowl kost veel geld, maar ook levert veel publiciteit op. Zo heeft Hyundai vorig jaar twee spots gekocht om meer mensen naar hun internetsite te lokken. En het werkte: zelfs tijdens de wedstrijd werd de site door meer dan 300.000 mensen bezocht die er gemiddeld ook nog 5,5 minuut bleven. Ook GoDaddy (waar je webdomeinen kun registreren) ziet de voordelen in van adverteren tijdens Super Bowl: vóór de wedstrijd werden zo’n 16% nieuwe domeinen geregistreerd, de week na de wedstrijd liep dit al op tot 25%. En nog steeds gaat het bedrijf het voor de wind. Adverteren tijdens Super Bowl: een garantie voor succes zou je denken.

Nieuwkomer Cash4Gold moet dit ook gedacht hebben. Dit bedrijf legt zich toe op het innemen van sieraden (gold) en geeft hiervoor geld terug aan de klant. Het bedrijf kent geen A-status en valt in de categorie van vreselijke irritante tele-commercials (Sell your jewelry NOW!!) die je alleen ’s nachts tijdens het zappen voorbij ziet komen. Toch is Cash4Gold ervan overtuigd om met twee dure commercials op NBC tijdens dit sportevenement de kijker kennis te laten maken met het merk. Voorwaarde is wel dat de commercials niet een slap aftreksel zijn van de zoveelste 0900 reclames. We wachten af...

DreamWorks Animation introduceert dit weekend de nieuwste 3-D commercials. In samenwerking met PepsiCo en Intel wordt in deze commercials aandacht besteed aan de nieuwe film die in maart in de VS in première zal gaan: “Monsters vs. Aliens”. De film is één van de 14 3-D films die dit jaar geïntroduceerd zullen worden.

Tot slot is er ook voor de single mannen interessant nieuws: Amy Borkowsky, schrijfster en comediante is op zoek naar haar grote liefde. Tijdens de Super Bowl wil zij een oproep doen aan alle alleenstaande mannen in de VS om met haar te gaan daten en wie weet zal ze uiteindelijk met Mr. Right in het huwelijksbootje stappen. Er is alleen één probleem: de oproep kost 3 miljoen dollar. Amy is daarom al maanden bezig geld in te zamelen voor haar persoonlijke commercial via haar eigen website en via de media. Hoewel Amy volop in de belanstelling staat blijft de teller vooralsnog steken op 6.205 dollar.

Wil je Amy helpen en geld doneren? Ga naar de en verklaar je zelf een beetje voor gek.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie