Hoe zorgt Studenten Goed Verzekerd dat deze studenten toch een verzekering bij ze afsluiten?
De uitdaging van Studenten Goed Verzekerd
De uitdagingen voor deze campagne waren groot. De verzekeringsmarkt is erg competitief en de campagneperiodes zijn kort, waardoor het belangrijk is om een sterke strategie neer te zetten. De opdracht? Het verhogen van de merkbekendheid van Studenten Goed Verzekerd en het laten groeien van de verzekering. Merkle’s Your Social (verantwoordelijk voor creatie) en Oogst (verantwoordelijk voor media) ontwikkelden in een zeer korte tijd een impactvolle campagne waarin de specifieke vraagstukken van studenten centraal stonden.
De aanpak
Alvorens het creatieve concept voor de campagne werd bedacht is de visuele identiteit van Studenten Goed Verzekerd aangescherpt. Zo werden het logo en andere huisstijlelementen aangescherpt om de doelgroep meer aan te spreken. De campagne gaat in op herkenbare vragen die leven bij studenten, gekoppeld aan de USP’s: buitenlanddekking, tandarts, vrije zorgkeuze, fysiotherapie en psychische hulp. Zo werd ‘Ik wil graag op stage in het buitenland. Vet! Toch?’ gekoppeld aan de USP buitenlanddekking. De jongeren werden zeer effectief bereikt door ze direct te targeten via verschillende touchpoints: focus op awareness met social, opgevolgd met het presenteren van een relevante boodschap via display, paid search en social, gebaseerd op de SEE, THINK, DO & CARE strategie.
De inzet
Korte video’s werden geplaatst op YouTube, Facebook, Instagram en Snapchat om awareness te realiseren en een connectie met de producten van Studenten Goed Verzekerd en hun USP’s op te bouwen. Deze awareness fase is gebouwd met behulp van Facebook om zo specifiek mogelijk te kunnen targeten. Om de interesse om te zetten naar traffic naar de website www.studentengoedverzekerd.nl en naar leads zijn linkposts, search advertenties en remarketing banners ingezet.
Het resultaat
Groei van de verzekering. 70% meer nieuw afgesloten zorgverzekeringspolissen en 24% minder uitstroom dan het jaar ervoor. Deze campagne laat zien het investeren in awareness zich dieper in de funnel uitbetaalt.
Het proces
De bureaus Your Social en Oogst zijn allebei onderdeel van Merkle Nederland. De Studenten Goed Verzekerd campagne is een mooi voorbeeld van hoe de integrale samenwerking volgens ons hoort te zijn. Your Social startte het project met een branding uitdaging en werkte samen met Oogst aan de performance. Een mooi voorbeeld van hoe de samenwerking succesvol antwoord geeft op de gestelde doelstellingen.
Over Merkle
Merkle is een van oorsprong Amerikaans adviesbureau voor ‘data-driven, technology-enabled performance marketing’. Een hele mond vol, maar het sluit wel aan bij wat de Merkle bureaus in Nederland doen. Dat zijn Oxyma, aFrogleap, Oogst, Your Social en OFS. Voor de Merkle bureaus gaan mensen vóór data. We zijn wel heel goed in het genereren en gebruiken van data. Maar dan om de mens centraal te kunnen zetten in klant- en merkstrategieën. Volgens ons is de toekomst van marketing persoonlijk, relevant en duurzaam, gevoed door data, gedreven door technologie en verpakt in creativiteit. Wij noemen dat people-based marketing. Merkle heeft wereldwijd 50 kantoren en 5500 medewerkers en is onderdeel van Dentsu Aegis Network. Wil je meer weten over wat Merkle allemaal doet in Nederland? Of wat we voor jou kunnen betekenen? Mail naar info@merkle.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!