Overslaan en naar de inhoud gaan

De ultieme B2B experience voor marketing, sales en service

Door de digitalisering van B2B rijst de vraag: Hoe integreer je marketing, sales en service om de ultieme B2B experience te creëren?
Merkle Nederland

Bij Merkle helpen we de mooiste merken en bedrijven onweerstaanbare persoonlijke klantervaringen over platformen en apparaten heen te creëren, die leveren wat klanten willen, verwachten en hen af en toe zelfs verrast. We combineren CRM, Media en Creativiteit om marketing echt mensgericht te maken. Altijd gedreven door data, ondersteund door technologie, bewezen door prestaties en gevoed door creativiteit. Merkle is onderdeel van dentsu.

De ultieme B2B experience voor marketing, sales en service
De ultieme B2B experience voor marketing, sales en service

Veel B2B marketing- en salesorganisaties hebben de laatste decennia al stappen gezet in het digitale domein. De traditionele B2B marketingmix van evenementen, brochures en fysieke afspraken is al aangevuld met digitale middelen, zoals leadgeneratie en digitaal beschikbare assets als whitepapers.

Vaak zijn deze onderdelen op zichzelf staand wel aanwezig, maar worden deze niet of nauwelijks geïntegreerd tot een totale mix.

Door COVID-19 is de digitalisering van B2B marketing in een stroomversnelling geraakt. Bedrijven verwachten van hun leveranciers dat ze meegaan in nieuwe digitale standaarden en op het hoogste niveau dienstverlening en alles daaromheen, waar mogelijk, digitaal beschikbaar maken.

Deze transformatie vraagt om een geïntegreerde aanpak rondom alle plekken waar klantcontact plaatsvindt. Dit is marketing, maar ook sales, commerce en service.

In deze paper bespreken we de bouwstenen van de B2B experience: marketing, sales en service. We delen concrete handvatten hoe je deze kunt integreren tot de ultieme B2B experience. Verder bespreken we de belangrijkste B2B thema’s van 2021, zoals total search, thought leadership content en employer branding. De whitepaper sluit af met een aantal interessante cases van o.a. Centralpoint en Microsoft. Download hier de whitepaper

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Merkle Nederland

Bij Merkle helpen we de mooiste merken en bedrijven onweerstaanbare persoonlijke klantervaringen over platformen en apparaten heen te creëren, die leveren wat klanten willen, verwachten en hen af en toe zelfs verrast. We combineren CRM, Media en Creativiteit om marketing echt mensgericht te maken. Altijd gedreven door data, ondersteund door technologie, bewezen door prestaties en gevoed door creativiteit. Merkle is onderdeel van dentsu.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in