Viacom International Media Network Benelux en productiemaatschappij NewBe gaan strategische samenwerking aan rondom het YouTube platform First. Naast de vele synergie in contentproductie en talent is de samenwerking vooral bedoeld om adverteerders te bedienen omtrent de jongere doelgroep.
First heeft gemiddeld 4 miljoen views per maand en wordt gezien als kweekvijver voor YouTube talent. De mix van online jongerenbereik, content-cultuur en productie-mogelijkheden sluit direct aan bij de groeistrategie van Viacom Benelux.
Maurice Hols, Executive Vice President & General Manager van Viacom Benelux: 'FIRST heeft een leidende positie in de Nederlandse content-cultuur voor jongeren en past strategisch perfect in onze groeistrategie om jongeren op alle platformen waar zij actief zijn, te bereiken met de content waar ze het met hun vrienden over hebben.'
Jeroen Koopman, Founder & creative producer NewBe: 'Met sterke merken als MTV, Comedy Central en Spike heeft VIMN laten zien de jonge doelgroep zowel lineair als online goed te begrijpen en daarin de focus te leggen op langetermijngroei.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!