Het was toch een beetje de bloemetjesjurk onder de roddelbladen. Story was dan ook al 32 jaar oud en 's lands eerste roddeltitel.
Hoofdredacteur Petra Bakker Schut (op foto met Gerard Joling) vond het tijd om de formule eens aan te scherpen; 'het uiterlijk van het blad van nieuwe stijl en grandeur te voorzien en haar licht op te steken op de Amerikaanse markt', zoals ze zelf schrijft.
Naast een flinke injectie 'celebrity lifestyle', gaat Story 'over de sterren die er toe doen', klinkt het wervend.
Kortom, Story gaat van gossip naar Glossip.
Story consulteerde de Amerikaanse tijdschriftgoeroe Samir Husni. En liet zich bovendien in de VS inspireren door de mensen achter People, In Touch en Star. Petra Bakker Schut, nu een jaar aan het hoofd van de Storyredactie, heeft de restyling de afgelopen maanden stap voor stap doorgevoerd: een ander ritme, een andere vormgeving en nieuwe (lifestyle)rubrieken.
Gerard Joling, de nieuwe columnist van het blad, mocht gisteren de eerste nieuwe Story presenteren.
Story krijgt voortaan een 'echte' cover 'met glim, een groter formaat en veel beeld en pit'.
Story nieuwe stijl wordt gelanceerd met een Waar rook is ?is Story- campagne en heeft een introductieprijs van ? 0,49.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!