Zelf was ik nog (onder andere) naar en presentatie van TNS-NIPO gegaan waar Jeroen te Koppel een interessante presentatie hield over 'consument gestuurde product innovatie'. In de workshop waarbij zes verschillende teams een nieuw product moesten verzinnen voor Bol.com kwamen maar liefst vier teams met een game-idee! Toch wel opmerkelijk en een prettige bevestiging dat gaming volgens mede-marketeers absoluut de toekomst is van entertainment!
Consument gestuurde innovatie is een fenomeen dat ik ook veel terug zie in de gaming industrie. Om entertainment gigant Nintendo aan te halen met hun Wii: hun kernproduct is natuurlijk de Wii console zelf, maar het is indrukwekkend wat daaromheen nog wordt verkocht. Ik heb e.e.a. in mijn boek in een model gezet dat producten als volgt presenteert:
Kernproduct: Wii
Product + : Wii met meer geheugen (bijvoorbeeld)
Opties: extra controllers, Wii-tennisracket, Wii sportstuur, etc.
Updates: software patches waardoor nieuwe gebruiksmogelijkheden worden toegevoegd aan het kernproduct
Abonnement: Movies on demand!
Service: bijvoorbeeld een schoonmaakservice of verlengde garantie
Nintendo staat in nauw contact met haar gebruikers en heeft diverse loyaliteitsprogramma's richting haar consument, een geweldige waardering van haar gebruikersdoelgroep.
Voor meer informatie over gaming - ga naar Youtube voor mijn presentatie tijdens MIE (zoeken op Bart Hufen helpt ;-) of naar BrandNewGame.
De presentatie staat er vanag 12.00 uur vandaag op (uploaden duurt even).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!