Snap introduceert Dynamic Product Ads, waarmee adverteerders op Snapchat nu realtime advertenties maken die zijn gebaseerd op een productcatalogus met duizenden producten. Daarvoor is een assortiment aan templates en designs beschikbaar, dat geschikt is voor de mobiel.
Dynamic Product Ads wordt na de Amerikaanse introductie nu wereldwijd geïntroduceerd. Snap meldt dat adverteerders sneller te werk kunnen gaan door een catalogus te synchroniseren en een doelgroep te kiezen, waarna Snap in realtime de ads bouwt. Als er veranderingen in het productaanbod zijn (zoals prijs of beschikbaarheid) veranderen de advertenties automatisch.
Voor gebruikers betekent het dat ze relevantere advertenties te zien krijgen gebaseerd op hun interesses. Snap hoopt dat de techniek het kwaliteitsniveau van dynamic ads en daarmee de waardering zal verhogen.
Zie ook het interview met regionale baas Joost Hagesteijn: ‘Merken zijn gewend geraakt aan het tempo waarin Snapchat innoveert'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!