In juli zijn er volop kansen rondom sport voor jouw merk, waaronder bij de altijd spannende en goed bekeken en beluisterde Tour de France. Accountmanager Ingo vertelt waarom de Tour niet mag ontbreken in je campagneplannen.
2022 is in het teken van sport van start gegaan met de Olympische Winterspelen in Beijing en eindigt ook met sport met een WK voetbal, dat voor het eerst in de wintermaanden plaatsvindt. Daartussen is nog veel meer sport te beleven bij de NPO, zoals samenvattingen van Formule 1-races, het WK hockey en vele Europese Kampioenschappen van bijvoorbeeld atletiek, beachvolleybal en roeien.
De maand juli springt ertussenuit. In die maand vindt niet alleen het EK voetbal voor vrouwen in Engeland plaats, maar natuurlijk ook traditiegetrouw de grootste wielerwedstrijd van het jaar: de Tour de France. De wielerronde der wielerrondes belooft weer een spannende strijd te worden, die steevast goed is voor een groot bereik. En daar kan je met je merk van meeprofiteren.
Het wordt smullen
De Ronde van Frankrijk start dit jaar in Denemarken, in Kopenhagen om precies te zijn. Een korte tijdrit over 13 kilometer door de Deense hoofdstad bepaalt wie de eerste geletruidrager wordt. Na nog twee relatief vlakke etappes in Denemarken verplaatst het peloton zich naar Frankrijk, waar de race wordt opgepakt in Calais.
Voor de liefhebbers die afgelopen maand hebben genoten van Parijs-Roubaix wordt het smullen; de Tour trotseert in de vijfde etappe namelijk een groot gedeelte van de bevreesde kasseienstroken. Daarna gaan de renners de eerste hoogtemeters voor hun kiezen krijgen: eerst in de Belgische Ardennen en later in de Vogezen. De week eindigt in het prachtige Franse Skigebied rondom Châtel.
De tweede week brengt de renners door de Alpen met op quatorze juillet, de Franse nationale feestdag, een beklimming op de oranje berg: De Alpe d’Huez. Of de winnaar van die etappe een Nederlander wordt, is nog lastig te zeggen. Maar als het succesvolle wielervoorjaar van de Nederlanders een voorbode is, staat ons veel moois te wachten in Frankrijk.
De klimgeiten kunnen hun lol niet op in de derde week, wanneer het parcours dwars door de Pyreneeën loopt. Op de voorlaatste dag kan een glooiende tijdrit nog voor opschudding in het klassement zorgen en natuurlijk rijdt het peloton op de laatste dag de straten van Parijs binnen voor een sprintaankomst op de befaamde Champs-Élysées.
Overal op de eerste rij bij de NPO
Kortom, in juli staat er met de Tour volop spanning en sensatie op het programma en daar kan jouw merk bij zijn. Zoals je gewend bent van de NPO wordt op NPO Radio 1 dagelijks live verslag gedaan vanaf de motor door sportverslaggevers Gio Lippens en Sebastiaan Timmerman in Radio Tour de France. Meer dan 2 miljoen luisteraars schakelden vorig jaar in om op de hoogte te blijven van de wedstrijd.
Natuurlijk kan je ook op televisie alle etappes live volgen op NPO 1. Vorig jaar zagen maar liefst bijna 900.000 kijkers de etappe waarin Wout Poels de bollentrui veroverde en omdat juli volledig in het teken staat van sport, verwachten we veel extra kijkers in commercieel interessante doelgroepen. Bovendien kan je dit grote publiek ook in de avond bereiken als nog eens wordt teruggeblikt op de dag in De Avondetappe bij de NOS: vorig jaar stemden gemiddeld 800.000 kijkers op het programma af.
Ben jij erbij in juli?
Juli biedt volop kansen voor jouw merk met een groot bereik op radio en televisie rondom de Tour de France. Wil je ervoor zorgen dat jouw merk hoor- en zichtbaar is bij dit miljoenenpubliek? Bekijk dan de pakketmogelijkheden of neem vrijblijvend contact op met één van onze accountmanagers.
Tekst: Ingo Janssen
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!