Sanoma als negende mediapartij in Buy-media.nl

'Sanoma gelooft dat samenwerking tussen lokale mediapartners de adverteerder en bureaus helpt.'

De lancering van Buy-Media.nl werd half februari bekendgemaakt met BrandDeli, FD Mediagroep, NDC, Persgroep, Talpa, TMG, Ster en RTL Nederland als partner.

Kees Wilbrink, deze maand begonnnen als commercieel directeur bij Sanoma: 'Sanoma gelooft dat samenwerking tussen lokale mediapartners de adverteerder en bureaus helpt. Met Buy-Media is een stap gemaakt om een steeds meer versnipperde mediamarkt te vereenvoudigen voor adverteerders en bureaus.'

Buy-media.nl is een online platform waar het digitale media-aanbod van aanbieders op de Nederlandse markt is samengebracht en waar inkopers en aanbieders zaken kunnen doen. Doel van de samenwerking in Buy-media.nl is meer standaardisatie en meer gemak voor inkopers. Daarnaast gaat het om kwaliteit en transparantie, zegt Janou Kessels, Director Market Development Buy-media.nl.

'Het aankoopproces van online advertising in verschillende kwalitatieve mediatitels kan een tijdrovende en intensieve activiteit zijn, met veel mails, telefoongesprekken en Excelfiles die over en weer gestuurd worden. Buymedia vereenvoudigt het aankoopproces voor digitale producten. Denk aan het doorplaatsen van een campagne in diverse media van verschillende uitgeverijen.'

Ook print

Afgelopen maand is er een aantal tests geweest voor de directe inkoop via het platform. Momenteel zijn er trainingen bij mediabureaus en is het platform volledig klaar voor gebruik. 

Het productaanbod bestaat uit onder andere display- en videoproducten en ondersteunt zowel directe als programmatic media-inkoop. Dat laatste bevindt zich nog in een testfase.

Kessels: Daarnaast werken we aan verdere optimalisatie en uitbreiding van het platform. Zo staat een uitbreiding van print gepland voor het vierde kwartaal van dit jaar.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie