Het hing al een tijdje in de lucht, maar nu is het definitief; de mediamerken Runner’s World en Bicycling gaan over van WPG Media naar Hearst Magazines Netherlands, naar Hearst ‘Health, Lifestyle & Popular Science’ om precies te zijn.
Acht vaste medewerkers maken ook de oversteek naar Hearst. Luc van Os, ceo Hearst Netherlands zegt dat dat aangeeft dat Hearst vertrouwen heeft in hun expertise en hun creativiteit om de merken nog groter te maken.
Licentie
De titels werden door WPG Media uitgegeven op basis van een licentie met het Amerikaanse Rodale Inc. Eind vorig jaar kondigde Hearst Magazines Inc. de overname aan van Rodale. Als gevolg van die overname is WPG Media met Hearst in gesprek gegaan over voortijdige beëindiging van de licenties van Runner’s World en Bicycling. Bicycling werd in 2017 geïntroduceerd door WPG Media. Runner’s World behoorde 23 jaar tot het portfolio en is het meest gelezen hardloopblad van Nederland en België.
WPG Media en Hearst zeggen te zijn overeengekomen de overgang snel tot stand te brengen. De partijen: ‘Enerzijds om de continuïteit voor abonnees te waarborgen en anderzijds zodat Hearst direct kan investeren in deze sterke titels.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!