RTL verdiende het afgelopen kwartaal meer geld met tv-reclame. Volgens een handelsbericht gaat dat zowel om Duitsland, Frankrijk als Nederland.
RTL meldt dat de ebitda van de Nederlandse tak sterk is gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar: 6 miljoen euro om 1 miljoen. Dit werd 'gedreven door een hogere omzet uit tv-reclame'. Dat is tegenstrijdig aan de cijfers die GroupM eerder over RTL in Nederland naar buiten bracht.
Het bedrijfsresultaat van RTL Group daalde met bijna 2 procent tot 259 miljoen euro. Door ongunstige wisselkoersen werd de omzetgroei bijna tenietgedaan. De nettowinst daalde van 137 miljoen tot 111 miljoen euro.
Internationale topman Bert Habets zegt dat RTL de komende tijd gaat investeren in video on demand diensten.
Fan Centric
RTL komt in Nederland met een nieuwe 'Fan Centric' strategie die vorige maand werd gepresenteerd. Daarbij zullen voor de zomer banen verdwijnen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!