Overslaan en naar de inhoud gaan

Roularta Media Nederland neemt Helden Magazine over

Barbara Barend blijft verbonden aan de titel.
Helden_23
Helden_23

Na de recente overname van WPG Media doet Roularta Media Nederland een volgende acquisitie. De uitgever neemt Helden Magazine over, plus het bijbehorende platform. Eigenaar en directeur Barbara Barend blijft aan de titel verbonden.

De overname past bij de ambitie van Roularta om zijn positie op de Nederlandse magazinemarkt verder uit te bouwen. Voor Helden Magazine past de verkoop bij de ambitie om vanuit een grote tijdschriftenorganisatie de volgende stappen op het beoogde groeipad te zetten.

related partner content for mobile comes here

Barbara Barend begon - met vader Frits - de journalistieke sporttitel Helden Magazine in 2009, waarbij het verhaal achter de sporter centraal staat. Ofwel echte verhalen over sportprestaties, plezier, goud en de andere kant van de medaille. Het printbereik van Helden bedraagt volgens NOM 175.000 per editie en heeft een maandelijks digitaal bereik van 1,8 miljoen impressies. De podcast heeft ruim 20.000 luisteraars per maand.

Volgende stappen voor Helden

Erwin van Luit, ceo van Roularta Media Nederland: 'Dat we Helden Magazine mogen toevoegen aan ons portfolio is voor ons bedrijf weer een mooie stap in onze groeistrategie. Het is een mediamerk met veel potentie om verder uit te bouwen. Ik ben ook erg blij dat Barbara Barend aan de titel verbonden blijft.' 

Barend: 'Ik ben ontzettend blij dat we Helden op deze manier duurzaam kunnen voortzetten. Met veel plezier hebben we Helden de afgelopen jaren zelfstandig gemaakt. Nu is de tijd aangebroken onderdeel te worden van een grotere club om ook de volgende stappen te kunnen zetten.' 

Financiële details over de transactie worden niet bekendgemaakt.

Helden viel eerder enige tijd deels onder uitgever Sanoma, dat tot 2014 een minderheidsbelang had. Daarna kwam Helden in eigen beheer en bouwde Barend de titel verder uit.

Roularta Media Nederland (RMN) - voorheen New Skool Media - is na DPG Media de nummer twee in de magazinemarkt en exploiteert met ruim 240 professionals dertig magazinemerken die een gezamenlijke omzet van 70 miljoen euro realiseren. RMN maakt deel uit van de Belgische Roularta Media Group.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in