Overslaan en naar de inhoud gaan

Prioriteiten bij het kiezen elektronica:betrouwbaarheid boven alles

Uit onderzoek bleek betrouwbaarheid cruciaal bij elektronica aankopen. Ook aanbod speelt een grote rol. Dit zijn de belangrijkste inzichten.
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Betrouwbaarheid elektronica
Betrouwbaarheid elektronica

Uit recent onderzoek blijkt dat consumenten betrouwbaarheid als het allerbelangrijkste criterium beschouwen bij het aanschaffen van elektronica. Een uitgebreid assortiment speelt eveneens een cruciale rol bij de keuze van een elektronica leverancier. Wil je meer inzicht krijgen in deze bevindingen? In dit artikel van Grow presenteren we de voornaamste resultaten voor je.

Onderzoeksopzet

DPG Media deed samen met Panel Inzicht onderzoek onder 500 respondenten tussen de 18-65 jaar.

1. Televisie, smartphone en laptop zijn meest gebruikte apparaten

95% heeft een televisie, 94% gebruikt een smartphone en 81% is in het bezit van een laptop. Slimme apparaten zoals de smartwatch en de smartspeaker zijn vooral populair bij 18 tot 39 jarigen. De robotstofzuiger is populair bij gezinnen met jonge kinderen. 

2. Website belangrijkste informatiebron

Belangrijkste bron voor informatie over elektronica is de eigen website van elektronicawinkels. 69% geeft aan informatie te vinden op de website van een elektronicawinkel. De helft van de 40-65 jarigen gaat naar een fysieke winkel om informatie te winnen over elektronica. Jongeren oriënteren zich daarentegen steeds vaker via social media. 

Het is belangrijk voor elektronica merken om op te vallen in de digitale winkelstraat. Door de miljoenen websites, apps en social media kanalen is het vaak moeilijk om te bepalen waar je zichtbaar moet zijn en hoe je je kunt onderscheiden van de rest. In dit artikel geeft Sergio, Digital Advertising Expert bij DPG Media, 5 tips voor meer resultaat met je website. Een goede SEO-strategie, een sterke website met creatieve content én de inzet van data spelen hierin een cruciale rol.

Oriëntatie en aankoop

3. Betrouwbaarheid en ruim assortiment belangrijk

Betrouwbaarheid en een ruim assortiment zijn de belangrijkste redenen om voor een merk te kiezen. Een betrouwbare aanbieder (60%) en een ruim assortiment (58%) hebben de meeste invloed op de keuze van de respondenten. 47% geeft daarna de laagste prijsgarantie aan, gevolgd door een goede klantenservice (46%).

4. Fysieke winkel nog steeds belangrijk

Veel oriëntatie gebeurt online, maar meer dan de helft van de consumenten bezoekt een fysieke winkel om producten te zien of extra advies te winnen. 64% vindt het belangrijk een product in de winkel te zien. Twee derde van de respondenten laat zich graag adviseren in de winkel en de helft geeft aan persoonlijk contact tijdens de aankoop belangrijk te vinden. Een derde van de respondenten doet zowel de oriëntatie als de aankoop online. 

Benieuwd naar alle resultaten uit dit onderzoek? Bekijk dan de infographic onderaan dit artikel van Grow.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in