Erwin van Luit (Roularta) over uitdagende branche: 'Ga je magazine zien als mediamerk'
![Erwin van Luit](https://static.adformatie.nl/cropped/c7c89981-8605-515e-a6ac-3488485e931e/article/34/70/347092b8-5c41-4fbb-af23-5e21d8231aa2/opening_image/opening_image_pro_hero/mvb2023-01-16-2015.jpg)
![Erwin van Luit](https://static.adformatie.nl/cropped/c7c89981-8605-515e-a6ac-3488485e931e/article/34/70/347092b8-5c41-4fbb-af23-5e21d8231aa2/opening_image/opening_image_pro_hero/mvb2023-01-16-2015.jpg)
Met de acquisitie van Helden Magazine van Barbara Barend zet Roularta Media Nederland een nieuwe stap in zijn groeistrategie. Ceo Erwin van Luit - sinds vorig jaar ook voorzitter van magazineassociatie MMA - kondigde de overname maandag aan. Sinds ‘zijn’ New Skool Media vorig jaar in Belgische handen kwam is de koers duidelijk: de positie verder uitbouwen op de Nederlandse markt.
Roularta Media Nederland is de tweede speler in magazines achter DPG Media en groeide verder met naast Helden de acquisitie van WPG Media. De gezamenlijke omzet van de nu 31 magazinemerken komt daarmee uit op zo’n 80 miljoen euro. Meer acquisities kunnen eventueel volgen, zegt Van Luit. ‘Dat kan een magazinemerk zijn, maar ik sluit niet uit dat dit in de toekomst ook een event of ecommerce platform kan zijn.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid