Premium

Rondvraag: Gaat het wat worden met retail-app PLUX?

Vandaag is de nieuwe versie van de app PLUX verschenen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Consumenten kunnen met deze app kopen, aanbiedingen ontvangen, hun klantenkaarten in opslaan en folders lezen. Paradigit is de launching partner, maar de boekhandels Libris en Bladzijde en fietsenwinkelketen Bike Totaal. Volgens emerce.nl wil het bedrijf het liefst uit elke segment de marktleider mee laten doen. MobileMarketing.nl vroeg aan diverse retail specialisten over de 

Rondvraag: Gaat PLUX een succes worden binnen het retaillandschap?

Maurice Jongerius (Bol.com): &;Handig dat meerdere functies van losse apps nu in één app samen komen. Ik weet niet of dit direct zorgt voor meer bezoek van klanten aan fysieke winkels, doordat het assortiment in de app veelal online ook snel te verkrijgen is. Het succes van de app valt of staat met de ketens die meedoen, hun winkeldekking en assortimentsgrootte. Daarnaast zou de marktleider uit elk segment wel betekenen dat er maar een beperkte keuze is en klanten voor de longtail/andere prijs elders moeten kijken. Jammer dat je de artikelen niet ook online in de app kunt bestellen en thuis of bij een afhaalpunt kunt laten bezorgen.&;

Jasper de Vreugt (Mall-Connect): &;Ik zie Plux als een interessante manier voor retailers om consumenten te bereiken op hun favoriete apparaat: hun smartphone. Plux brengt niet echt iets nieuws, maar vormt wel een brug tussen papier en digitaal: retailers sturen nog steeds papieren folders en consumenten doen steeds meer digitaal. Gaan consumenten de moeite nemen om hun klantkaarten te scannen in Plux, en in hoeverre weet het winkelpersoneel om te gaan met deze nieuwe technologie?&;

Wilco de Bie (Magneds): &;Een leuk idee. Dit gaat alleen werken als het aanbod voor de consument groot genoeg is, want een app downloaden die je na een paar keer je verwachting niet waar maakt, gaat er weer af. En daar zit precies het probleem. Het aansluiten van de benodigde IT-systemen is cruciaal en als retailer wil je daar best in investeren als er een grote massa gebruikers is. Retailers zullen wachten op een kritieke massa. Zij doen er beter aan een eigen database op te bouwen en hun bestaande touchpoints met de consument met elkaar verbinden.&;

Sicco Hermsen (SpaarSpot): &;We zien steeds meer mobiele initiatieven op de markt verschijnen die de &;oplossing&; menen te hebben voor de vele loyalty programma&;s die retail Nederland rijk zijn. Plux biedt een oplossing, maar is vooral een technisch aanvulling op alle ontwikkelingen. Het voegt samen, maakt dingen simpeler misschien, maar is niet die vernieuwende tool die Retail Nederland echt gaat helpen in de zoektocht naar meer fysieke- en online traffic.&;

Frank de Bruin (Activate&co): &;Klinkt interessant de introductie van PLUX maar het staat en valt met IT sharing en partnerships. Sharing van actuele data wordt al als probleem issue genoemd. Echter een onbekende launching partner met maar 21 winkels helpt niet om meteen succesvol af te trappen. Andere vraag is welke voordelen de consument van deze app pluxt.&;

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie