De veranderingen in de zorg zijn dermate complex dat de gemeente Rijssen-Holten zijn vingers er niet aan wilde branden. Het heeft de communicatie rond de veranderingen in de zorg uitbesteed aan bureau Blink, meldt dagblad Tubantia.
Volgens de gemeente is het noodzakelijk dat een extern bureau deze communicatie op zich neemt. ‘De praktijk leert dat het complex is om de inwoners in onze gemeente op een eenvoudige en begrijpelijke manier mee te nemen bij processen die de inwoners direct kunnen raken.’
Drie gegadigden
Met ingang van 2015 krijgt de gemeente de verantwoordelijkheid voor zorgtaken die eerder vanuit het rijk werden geregeld, zoals de AWBZ, dagbesteding en de jeugdzorg.
De gemeente nodigde drie communicatiebureaus uit om hun mogelijkheden te presenteren: Blink, Gloedcommunicatie uit Nijmegen en Keijzer Communicatie uit Zutphen. Alle bedrijven dienden bij de gemeente bovendien een offerte in voor de mogelijke aanbesteding. Blink schreef zich in voor 22.600 euro, Gloedcommunicatie voor 8.720 euro en Keijzer voor 14.500 euro.
Duurste gekozen
De gemeente koos voor de duurste optie kiest, iets wat te maken heeft met de verschillende inhoud van de offertes. Gloedcommunicatie en Keijzer namen in hun offertes alleen de strategie en een plan van aanpak mee, terwijl Blink ook de ‘uitrol’ van de activiteiten meenam.
In totaal trekt Rijssen-Holten 35.000 euro uit voor het communicatietraject. Het totale bedrag worden gedekt uit het invoeringsbudget WMO.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!