Result DDB Bureau van het Jaar, Ben Adverteerder van het Jaar

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Karin Bloemen overhandigt op het San-Gala de Adformatie/BVA/San Bureau van het Jaar Trofee aan vertegenwoordigers van Result DDB.

Result DDB is door een gemeenschappelijke jury van Adformatie / Associatie Nederlandse Adverteerders (BVA) en Stichting Adverteerdersjury Nederland (San) gekozen tot Bureau van het Jaar 1999.

De mannen van Ben werden donderdag 'Adverteerders van het Jaar'.

De voorsprong op TBWA/Campaign Company was nipt. Maar de overvolle prijzenkast van Result DDB, tezamen met de enorme inkomensgroei (19,6 procent naar 59,1 mln) gaven voor de jury de doorslag. De jury noemde het bureau ‘zowel creatief als zakelijk sterk’ en toonde waardering voor het feit dat na de fusie alle grote klanten zijn gebleven en hun campagnes nog steeds verrassend en creatief worden ingevuld.

'Oh happy day': The three blind brothers of Alabama uit Result's Passat-commercial verrasten Het bureau van het Jaar donderdagmiddag samen met het voltallige personeel van Adformatie.

In de competitie Adverteerder van het Jaar ’99 was de eindstrijd zo mogelijk nog spannender. Uiteindelijk zegevierde mobiele telefoongigant Ben dit jaar op Van den Bergh Nederland, de adverteerder van ’98. Van den Bergh werd uitdrukkelijk, bijna hors concours door de jury geroemd om zijn onveranderlijk sterke en verrassende merkenbeleid, met name voor Unox, Calvé, Cup-a-Soup en Blue Band. Maar, vond de jury, 1999 was toch echt het jaar van Ben. Als laatste toetreder op de mobiele telefoniemarkt, met aanvankelijk misschien wel de slechtste kaarten groeide het merk Ben, een joint venture van het Belgische Belgacom en het Deense Tele Danmark uit tot een begrip. Met een relatief bescheiden budget, oordeelde de jury, is Ben erin geslaagd zich op innovatieve en onderscheidende manier te positioneren in een roerige markt. Ook de opvallende media-aanpak oogstte veel lof. Het reclamebureau van Ben is KesselsKramer, dat vorig jaar bureau van het jaar was.
Op het San-gala donderdagavond in de Passenger Terminal Amsterdam werden naast deze onderscheidingen ook de jaarlijkse Accenten van de San uitgereikt. Van de 121 genomineerde campagnes werden er 12 met een Accent onderscheiden. In de categorie ‘verpakt’ kregen drie campagnes van Lowe Lintas een Accent, waarmee dit bureau als enige meerdere Accenten in de wacht sleepte. Aanvankelijk dongen 516 campagnes mee naar een onderscheiding.
Op de shortlist voor de prijs Bureau van het Jaar stonden: FHV/BBDO, KesselsKramer, Office, Ubachs Wisbrun, TBWA Campaign Company en Result DDB. De shortlist voor Adverteerder van het Jaar was: Ben, Van den Bergh Foods, We Europe, Volkswagen en Randstad.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie