Abovo Media krijgt een nieuwe ceo. Per 1 november 2018 gaat Remko Poggenklaas die functie vervullen. Hij wordt daarmee verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding. Het betekent ook dat directieleden en oprichters Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk een andere rol op zich gaan nemen: ze gaan zich richten op het corporate vertegenwoordigen van het onafhankelijke mediabureau uit Hoorn en blijven aandeelhouders.
Geruchten dat Abovo Media te koop zou staan, ontkennen Verbeek en Zoutendijk. 'Wellicht verward men de directiewissel met een verkoop.'
Wegwijs maken
Poggenklaas (45) werkt sinds 2011 bij Abovo Media en is de afgelopen jaren steeds meer verantwoordelijk geworden voor de operationele bedrijfsvoering. Verbeek: 'Remko kent Abovo als geen ander. Hij kent de bedrijfscultuur, de ambitie én hij kent de wegen om te komen tot een organisatie die in staat is in te spelen op de veranderingen in het medialandschap.'
Volgens Zoutendijk wordt het binnen dat veranderende medialandschap steeds belangrijker wordt de klant bij de hand te nemen en deze wegwijs te maken. 'Dat vraagt tijd en aandacht. Met deze stap creëren wij die ruimte en verwachten wij een nóg positiever bijdrage te leveren aan de wensen van de klant.'
Poggenklaas spreekt van een eer de nieuwe ceo te worden en wil Abovo Media de komende jaren verder uitbouwen.
Abovo Media bestaat volgend jaar precies twintig jaar en heeft 120 medewerkers.