De netto radioreclamebestedingen zijn in het eerste kwartaal van 2021 met 2,3 procent gestegen naar 36 miljoen euro.
Voor het eerst geeft het Radio Advies Bureau (RAB) ook inzicht in de digitale radioreclamebestedingen: die waren in de eerste drie maanden van dit jaar 1,5 miljoen euro.
De omzet in de radioreclameblokken kent een lichte stijging en komt uit op 32,3 miljoen euro. Voorheen was de digitale radioreclame-omzet onderdeel van de totale spotomzet. De non-spot omzet is 2,3 miljoen euro. Ja
Radioconsumenten luisteren hybride naar live radio. Er wordt geswitcht tussen IP, FM, DAB+ en digitale kabel. Uit de NLO Streaming Audio Standaard blijkt dat er wekelijks ruim 30 miljoen ‘digitale’ luisteruren zijn. Adverteerders lijken van de digitale mogelijkheden gebruik te maken.
De top drie branches is: 1. Telecom, ICT, 2. Media 3. Zakelijke Dienstverlening. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport was de grootste adverteerder in het eerste kwartaal van dit jaar. Daarna volgen KPN en T-Mobile, A.S. Watson en ANWB. Daarnaast zetten politieke partijen spots in rond de verkiezingen in maart. D66 besteedde het meest.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!