Radio 10 blijft opzien baren in de radiomarkt. De zender stijgt ook in de periode maart-april 2019 weer het meest in de doelgroep 20-49 en komt uit op een marktaandeel van 11,2 (was 8,3, index 135). Dat blijkt uit de vanochtend gepubliceerde luistercijfers van NLO en GfK.
Het blijft ook goed gaan met Qmusic, dat dichterbij marktleider Radio 538 komt met een aandeel van 14,2 (was 13,4, index 106). Radio 538 daalt in marktaandeel door onder meer een minder beluisterde ochtendshow van 18,1 naar 16,9 (index 93).
NPO Radio 2 daalt eveneens in aandeel en gaat van 14,5 naar 13,3 (index 92). Sky Radio ziet wel groei en stijgt naar 9,5 (index 104).
Opvallend is dat 'overige zenders' steeds beter scoren en gezamenlijk naar 8,0 procent gaan (index 129).
Meer naar onderen weet Radio Veronica zich enigszins te stabiliseren en blijft NPO 3FM het moeilijk houden.
10+
In 10+ zit de top-5 nog wat dichter bij elkaar, met NPO Radio 2 als marktleider (index 103) en Radio 10 dat de dalende zusterzender Radio 538 op de hielen zit. Nummer 4 en 5 Qmusic en ORN zien het marktaandeel groeien.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!