Qmusic is opnieuw het best beluisterde radiostation in Nederland. De zender pakte in de periode mei - juni 13,1 procent marktaandeel in de brede doelgroep van tien jaar en ouder.
In dezelfde periode vorig jaar was NPO Radio 2 nog de grootste zender, met 12,1 procent marktaandeel. Hoewel de zender is doorgegroeid naar 12,2 procent marktaandeel in mei - juni 2022, moet het nu Qmusic voor zich dulden. Dat blijkt uit de luistercijfers van NLO/GfK.
Grote radiostations leveren in
Roland Snoeijer, programmadirecteur Qmusic: 'Ook dit jaar is deze luistercijfermeting er weer een met topscores. Juni is traditiegetrouw de Foute Maand bij Qmusic en daarmee weten we al jaren een trouwe, groeiende groep luisteraars aan ons te binden. Met als uitkomst dat we het best beluisterde radiostation van het land zijn. Met deze resultaten val ik als programmadirecteur met mijn neus in de boter.'
Na Qmusic en NPO Radio 2 volgt Radio 10 (9,8 procent marktaandeel, vorig jaar 10,4 procent). Op nummer vier staat Radio 538 (8,7 procent, vorig jaar 9,4 procent) en op vijf staat NPO Radio 1 (8 procent, vorig jaar 8,4 procent).
De top tien
Ook de nummer zes, Sky Radio, levert marktaandeel in. De zender weet nu 7,1 procent van de luisteraars aan zich te binden, waar dat vorig jaar nog 7,9 procent was. NPO Radio 5 heeft nu 6 procent marktaandeel, tegenover 5,5 procent vorig jaar. Ook Radio Veronica groeit, van 3,6 procent naar 4 procent. 100% NL zakt iets in, van 3,5 procent naar 3,2 procent. NPO 3FM maakt de top tien van best beluisterde radiozenders compleet met 2,2 procent marktaandeel - evenveel als in dezelfde periode vorig jaar.
Kleinere zenders als NPO Radio 4, Slam!, Kink en BNR Nieuwsradio noteren allen een lichter hoger marktaandeel dan een jaar geleden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!