Qmusic doet een gooi naar het marktleiderschap. De radiozender heeft in de periode augustus-september 2019 een marktaandeel van 15,8 in de commerciële doelgroep 20-49. Daarmee blijft marktleider Radio 538 Qmusic nog net voor. Radio 538 heeft een marktaandeel van 15,9 procent. Dat blijkt uit de vanochtend bekendgemaakte cijfers van NLO/GfK.
In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar daalt het aandeel van Radio 538 van 17,4 procent naar 15,9, terwijl Qmusic het aandeel ziet stijgen van 14,9 naar 15,8 procent.
Ook de nummers 3, 4 en 5 zien het aandeel groeien. NPO Radio 2 komt uit op 13,4 (index 114), Radio 10 op 11,3 (index 119) en Sky Radio op 9,3 (106).
10+
In 10+ loopt Radio 2 verder weg met een marktaandeel van 12,4 (index 113). Radio 538 is de nummer 2 met 10,6 (95) en Qmusic komt ook hier dichterbij met 10,1 (106). Ook Radio 10 en Sky Radio zien groei.
Verder valt in beide doelgroepen de scherpe daling van E Power op.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!