Huffington Post heeft een aantal foto's van een JC Penney-medewerker ontvangen. Op de foto's is een puinhoop in de winkel te zien. Slordige stapels kleding, kassa's die welhaast bedolven zijn onder kleding.
Schappen zijn of een grote rommel of leeg.
De retailketen maakt al ruim twee jaar geen winst meer.
Pas in het laatste kwartaal van 2013 zag de keten de winkelverkoop met 2 procent groeien. Dat was de eerste stijging sinds het tweede kwartaal van 2011, meldde het ANP begin deze maand.
In januari kondigde JC Penney een herstructurering aan: 33 winkels zullen gaan sluiten en ongeveer 2.000 banen zullen worden geschrapt.
JC Penney richt zich niet op de high-end consumer in de Amerikaanse winkelcentra, maar op de low-end consumer.
Het worstelt echter hoe het merk in de markt te zetten als een winkel waar consumenten heengaan om goedkope producten te kopen. Het vervult geen niche in de markt, schrijft Wall St. Cheat Sheet.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!