Promotie via uiterlijk doelgroep?

Opvallende acties zijn tegenwoordig nodig om de consument jouw attractie te laten bezoeken. Zag op o.a. nu.nl opmerkelijk bericht hierover: "Lelijkerds mogen spookhuis gratis in":

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Lelijke mensen mogen woensdag gratis naar binnen bij de Amsterdam Dungeon. Rechters van de horrorattractie beoordelen bij de deur of iemand lelijk genoeg is.

Als iemand is 'goedgekeurd', krijgt die een speciaal op maat gemaakte papieren zak over zijn hoofd om de attractie binnen te gaan. We verwachten dat minstens de helft van de mensen die dag voor niets naar binnen mag", aldus een woordvoerster van de Amsterdam Dungeon maandag. "Amsterdam en omstreken telt genoeg lelijke mensen."

Voor het spookhuis is dit een ludieke actie. Maar wordt het een trend om korting te baseren op (fysieke) eigenschappen van de doelgroep? Welk merk is het volgende dat dit mechanisme inzet?
- Korting bij cosmetica merk voor zij die al knap zijn? (immers hebben het niet echt nodig)
- Korting bij automerk als mensen goed kunnen autorijden?

What's next?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie