Overslaan en naar de inhoud gaan

Website voor contact media en vrouwelijke deskundigen

Slechts één op de vijf namen in kranten is van een vrouw. Dat bleek begin 2008 uit een onderzoek van DAG onder de Nederlandse dagbladen.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de website geven vrouwelijke deskundigen precies aan over welke onderwerpen ze door de media benaderd kunnen worden. geeft vrouwen daarmee de mogelijkheid hun expertise kenbaar te maken aan redacties. Dit is ook meteen het enige doel van de website die geen chatfuncties, platforms of netwerkgroepen biedt.

related partner content for mobile comes here

Dat de Nederlandse media vrouwelijke deskundigen amper raadpleegt, heeft volgens Janneke Boer van Buro Wullenhoven twee oorzaken: “Journalisten hebben vaak haast en maken daarom gebruik van vaste lijstjes met mensen die altijd willen meewerken. Van oudsher zijn dat meestal mannelijke deskundigen. Maar het tekort aan vrouwelijke deskundigheid in de media ligt ook aan de vrouwen zelf. Die zeggen al snel dat ze ergens niet voldoende van af weten. Zonde, want hierdoor laten vrouwen veel kansen liggen.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in