Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom GroupM open ad exchanges verlaat

GroupM wil programmatic herdefiniëren en gaat voortaan voor prijs per kwalitatief contact.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

WPP’s GroupM kondigde onlangs aan dat het de open ad exchanges – waar online ruimte veelal bij opbod wordt verhandeld - gaat verlaten. De Amerikaanse digitale chef bij GroupM, Ari Bluman, zei in een interview met : ‘Aan het einde van dit jaar willen we alleen nog maar “private” deals sluiten. Dus 100 procent van onze programmatic wordt “privé”.

Volgens Bluman gaat nu een deel van de programmatic bestedingen verloren door te weinig grip op de kwaliteit van de inventory in deze ondoorzichtige markt. 

Sebastiaan Moesman, Programmatic Media Buying Director EMEA bij GroupM, vindt het een logische stap. &;Hoewel het automatic proces onomkeerbaar is, het moet niet ten koste gaan van de kwaliteit. Dat gebeurt nu te veel.’

Meer over deze stap van GroupM in Adformatie die komende vrijdag verschijnt.

related partner content for mobile comes here

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in