Overslaan en naar de inhoud gaan

UGG kijkt naar wensen en behoeften in de toekomst

Schoenenmerk vertrouwt voor zijn insights op zogenaamde aspirationele segmentatie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tim Twichell, director/consumer insights bij Deckers Brands (de eigenaar van UGG) vertelde over de nieuwe benadering tijdens het  in Florida, georganiseerd door het Institute for International Research (IIR).

related partner content for mobile comes here

‘Door segmentatie zie je je verschillende doelgroepen beter, en begrijp je hoe ze precies verschillen’, aldus Twichell: ‘ In het geval van UGG zie je mensen die heel veel verschillende redenen hebben om hetzelfde product te gebruiken.’

De producten van UGG staan gemiddeld niet langer dan een jaar op het schap. En dan werkt het niet om je je alleen te richten op huidige consumentenvoorkeuren. Je zult een stapje verder moeten gaan, aldus UGG. Een aspirationele segmentatie-aanpak voorziet volgens Twichell in insights over toekomstige behoeften, door consumenten te vragen wat ze hierna het liefste zouden willen, wat hun ideale producten en lifestyles zijn.

Zulke modellen worden doorgaans ingezet in de technologiesector, om erachter te komen hoe groepen van consumenten zouden kunnen reageren om verschillende scenario’s of producten.

UGG ontwikkelde vijf verschillende persona’s, zoals ‘fashion experts’ en ‘creatieve artiesten’, die kunnen helpen bij het bepalen van de toekomstige strategie.

Pinterest
Het onderzoek bevatte zowel kwalitatieve als kwantitatieve elementen. Participanten werd ook gevraagd om favoriete objecten en producten op Pinterest uit te kiezen .

‘Alles wat je interessant vond, moest je pinnen. Of je het nu wel of niet in je huis had staan. Dat gaf ons veel inzage’, aldus Twichell.

Twichell presenteerde de bevindingen aan de UGG-designers en -marketeers in fysieke installaties, waarin hij alle producten (van wijn tot meubels en kunst) had uitgestald: ‘Niemand wil powerpoint presentaties’

Bron: Warc

 

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in