Overslaan en naar de inhoud gaan

Flow Tijdschrift van het Jaar, Harper’s Bazaar beste lancering

Zeven Mercurs plus een Mercur d’Or werden vanavond uitgereikt in de Kromhouthal in Amsterdam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Flow (Sanoma) werd gekroond tot Tijdschrift van het Jaar. Volgens de jury is Flow een doorslaand succes en een triomf voor print. ‘De liefde voor papier spat in vrolijke varianten van de pagina’s spat en de oplage van Flow vertoont nog steeds een groeicurve, ook in het buitenland’.

related partner content for mobile comes here

‘Flow lijkt nog steeds nergens op. Dat karakteristieke zinnetje staat nog altijd fier overeind en staat symbool voor het onderscheidend vermogen. In stijl. In inhoud. In herkenbaarheid in het volle tijdschriftenschap. Intussen kopiëren steeds meer magazines de Flow-formule, maar dat ervaart het nog altijd kleine kernteam alleen maar als aanmoediging.’

Lancering van het Jaar
Het in oktober geïntroduceerde Harper’s Bazaar (Hearst Magazines Netherlands) werd Mercur Lancering van het Jaar. De jury roemt redactionele kwaliteit en artistieke vormgeving van Harper’s Bazaar. ‘Goed gedaan, tot in detail, over elk woord is nagedacht. Gepositioneerd in de internationale traditie van het modeblad is het een echt Nederlands magazine met inspirerende mode en intelligente reportages voor stijlvolle vrouwen. De redactie speelt subtiel met de rijke geschiedenis van het magazine.’

De Mercur d’Or/LOF-Prijs
De Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Publiekstijdschriften was voor vtwonen (Sanoma) De jury: ‘In een halve eeuw is vtwonen (Sanoma) uitgegroeid tot woonautoriteit: smaakmaker én stijlmeester ineen. Binnen een ijzersterk crossmediaal concept fungeert het veelzijdige woonmagazine nog altijd als herkenbaar uithangbord. De jury was unaniem: vtwonen komt de Mercur d&;Or/LOF-Prijs voor Publiekstijdschriften toe.’ 

De andere Mercurs:
Printing Mercur Hoofdredacteur van het Jaar
Thomas Hendriks – Quest (G+J Media)

Mercur Innovatie van het Jaar
100%NL Magazine (100%NL Magazine) - Business Club

Mercur Tijdschriftreportage van het Jaar
Vrij Nederland – Rem Koolhaas (Weekbladpers Media)

Mercur Artdirection van het Jaar
Happinez (Weekbladpers Media)

Mercur Marketingactie van het Jaar
Vogue – Vogue Fashion’s Night Out (G+J Media)

De Mercursjury 2014:
Juryvoorzitter Marianne Zwagerman (innovatiestrateeg/schrijver), Jan Heemskerk (onder andere ex-hoofdredacteur Playboy, nu onder meer creatief directeur bij FHM), Jaap Biemans (artdirector van Volkskrant Magazine), Arendo Joustra (hoofdredacteur Elsevier), Linda Boks (ceo van mediabureau ZenithOptimedia), Lily Martens (onder andere ex-hoofdredacteur bij ELLE, nu onder meer &;facilitator van veranderprocessen&;), Lidewijde Paris (directeur van de uitgeverijen Nieuw Amsterdam en Wereldbibliotheek) en Harriët Schrier (algemeen secretaris van de Groep Publiekstijdschriften) bewaakt de procedure. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in