Overslaan en naar de inhoud gaan

Te makkelijk: PR-stuntjes kopen

Ik heb er al een keer eerder over geschreven: ‘PR-stuntjes’. Wat zijn daarvoor de juiste ingredienten? Hoe krijg je jouw PR-foto in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik heb er al een keer eerder over geschreven: . Wat zijn daarvoor de juiste ingredienten? Hoe krijg je jouw PR-foto in de krant? Zonder dat (" title="lees je mee Michael?">lees je mee Michael?) de krant een reclameblaadje wordt want dat wil niemand. ‘Het ideale recept’ heb ik nog steeds niet gevonden maar we doen het nog wel aardig. Zo waren mijn collega's vandaag blij met deze voorpagina voor . Minder blij werd ik van deze ...

related partner content for mobile comes here

Je ziet het steeds vaker; communicatiemensen (PR? Reclame? Mediabureau?) die het risico niet willen nemen om misschien met een goede PR-nieuwsfoto in de krant te komen. Die de moeite niet nemen om ‘het ideale recept’ te vinden. De klant wil zekerheid. Wat doen ze dus wel? Gewoon platte advertentieruimte inkopen en net doen alsof het een redactionele foto is. Het AD is natuurlijk wel zo netjes om er advertentie boven te zetten, die neem ik niets kwalijk. Ik vind het vooral jammer dat de moeite niet gedaan wordt om een dusdanig interessant fotomoment te bedenken waardoor je zonder dat woordje ‘advertentie’ in de krant verschijnt...

Grappig detail: de foto werd (betaald) geplaatst op , ‘buiten de verantwoordelijkheid van ANP om’ zoals ze er dan zo mooi bij zetten. Maar IKEA zet er toch heel slim ‘Foto: ANP’ bij. Net echt. Ben benieuwd wat ANP daar van vindt.

(Disclaimer: ik weet niet of deze foto ook nog ergens redactioneel is verschenen dus schiet me daar niet op af.)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in