Overslaan en naar de inhoud gaan

"Free My Phone"

Over de verstikkende greep van de innovatie-schuwe telekommer-en-kwellers op de mobiele cyberwereld is al veel geschreven. Hier op Molblog…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Over de verstikkende greep van de innovatie-schuwe telekommer-en-kwellers op de mobiele cyberwereld is al veel geschreven. Hier op Molblog gaat dat met name in kader van iPhone-berichtgeving, zoals , en

related partner content for mobile comes here

Maar nu komt 's werelds belangrijkste techno-journo (en Steve Jobs' favoriete gadgetrecensent) Walt Mossberg in Wall Street Journal met een vlammend stuk onder de titel waarin hij de telekomkommers in niet mis te verstane taal tot de orde roept.

Walt vergelijkt de telecomproviders met Sovjetministeries, en spreekt van een model dat "severely limits consumer choice, stifles innovation [and] crushes entrepreneurship" net op een moment dat, om Nokia's huidige reclameslogan maar eens te parafraseren, "the cellphone is morphing into a powerful hand-held computer."

En natuurlijk haalt verklaarde Apple-vriend Mossberg de iPhone aan als de gunstige uitzondering, zijnde het enige toestel dat zonder voorafgaande wurgrestricties van telecommers op de markt is gezet. Zulks ondanks het feit dat, in Walts woorden, zelfs Apple "had to make a deal with the devil [AT&T - ed.]"

Duidelijke taal, Walt. Amen. En de WSJ is niet het geringste podium. Nu maar hopen dat iemand in de telecomwereld luistert.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in