Overslaan en naar de inhoud gaan

Snoepfabrikanten gaan reclame beperken

De levensmiddelenfabrikanten gaan zichzelf nieuwe beperkingen opleggen bij het maken van snoepreclame gericht op kinderen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt het NOS Journaal. Vooral bij reclame voor jonge kinderen, die het verschil niet kunnen zien tussen wat echt is en wat niet, gaat de branche extra opletten. Zo mogen kinderen door de reclame niet aangezet worden tot overmatige consumptie van het snoepgoed.
De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie FNLI antwoord daarmee op een oproep van de Hartstichting, de Nierstichting, de Diabetisvereniging, de Consumentenbond en wetenschappers aan het kabinet om reclame voor snoep en chips te verbieden van zeven uur 's morgens tot negen uur 's avonds. Ze schreven daarover een brief aan minister Klink van Volksgezondheid.

related partner content for mobile comes here

De fabrikanten zeggen wel dat reclame er niet alléén de oorzaak van is dat kinderen dikker worden. Philip den Ouden, directeur van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie, vindt de Consumentenbond en de Hartstichting bijna onverantwoordelijk door alleen maar te hameren op reclame. ‘Daardoor gaan ze voorbij aan de complexiteit van het probleem’, aldus Den Ouden.
De ministers Klink en Rouvoet hebben nog geen reactie gegeven op het voorstel voor een verbod. Ze willen eerst met de branche praten over aanscherping van hun regels.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in