Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma/SBS komt met smartloading

Advertentieposities worden pas ingeladen wanneer deze in beeld verschijnen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De uitgever zegt hiermee tegemoet te willen komen aan de toenemende vraag vanuit adverteerders naar kwalitatieve inventory. Viewability is hierin een belangrijke KPI, aldus Sanoma.

related partner content for mobile comes here

Smartloading, een door Sanoma zelf ontwikkelde technologie, wordt alleen toegepast op desktop- en tabletverkeer. Op de mobiel heeft Sanoma gekozen voor nieuwe formats en posities, vanwege de specifieke eigenschappen van mobiele sites en apps.

De nieuwe technologie is niet alleen gunstig voor adverteerders, aldus Sanoma: voor de consument betekent dit dat er minder advertenties per pageview worden geplaatst. Hierdoor worden getoonde advertenties relevanter en het laden van een webpagina gaat sneller, aldus de uitgever

‘Sinds we smartloading hebben toegepast zien we KPI’s als viewability en CTR binnen het netwerk omhoog gaan met 20 tot 25%. Vaak zien we zelfs dat er op advertenties onder de vouw beter wordt geklikt dan de posities erboven. Door de combinatie van het afgenomen beschikbare volume en de verbeterde performance zien we dat adverteerders ook bereid zijn om meer te betalen voor onze inventory’,  aldus Stefan Havik, director marketing & advertising bij Sanoma.

Nieuw displayformat
Sanoma/SBS ontwikkelde ook een nieuw displayformat. De substantial /superheader is een product dat altijd in beeld van de gebruiker is en wordt geserveerd aan de bovenkant van de site. Op het moment dat een gebruiker scrolt, klapt de uiting in en scrolt deze heel discreet mee.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in