Overslaan en naar de inhoud gaan

Renault geeft vrouwen de hoofdrol in campagne voor bedrijfswagens

Niet mannen, maar vrouwen zijn de ‘vakmannen’.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Publicis Amsterdam ontwikkelde voor Renault een campagne met de slogan ‘Bedrijfswagen voor de vakman’. Deze campagne is bedoeld om stereotypes en clichés te doorbreken, aangezien vrouwen in deze campagne de ‘vakmannen’ zijn. Vandaar ook dat de uitrol plaatsvond tijdens Internationale Vrouwendag (8 maart).

related partner content for mobile comes here

Doorgaans heerst het beeld dat mannen hun handen vuil maken en bezig zijn met sleutelen, bouwen en klussen. Renault probeert dat beeld te doorbreken met deze campagne. De focus van vakmanschap zou volgens het automerk op iemands vaardigheden moeten liggen en niet op uiterlijk of geslacht.

De campagne wordt uitgerold via PR, social media en radio.

Credits


Opdrachtgever: Renault Nederland
Verantwoordelijk opdrachtgever: Jos van den Bergh, Valerie Vliet
Bureau: Publicis Amsterdam
Art director: Steef Nijhof
Copywriter: Sander Bergmeijer
Strategie: Chris Alders
Account: Katelijn van Lieshout, Neeltje Prevo
Graphic Design: Dave Fransen
Fotografie: Maurice Heesen (Cake)
Beeldbewerking: Edwin Veer
Media: OMD
Social Media: Dorst & Lesser


Account: Katelijn van Lieshout, Neeltje Prevo
Graphic Design: Dave Fransen
Fotografie: Maurice Heesen (Cake)
Beeldbewerking: Edwin Veer
Media: OMD
Social Media: Dorst & Lesser


Beeldbewerking: Edwin Veer
Media: OMD
Social Media: Dorst & Lesser

Media: OMD


Social Media: Dorst & Lesser

Social Media: Dorst & Lesser

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in