Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Reclamebestedingen internationaal op niveau van voor de crisis’

De wereldwijde bestedingen zullen internationaal stijgen met 5,5 procent, voorspelt ZenithOptimedia in zijn kwartaalrapport.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De wereldwijde reclamebestedingen komen daarmee weer op het niveau van voor de mondiale financiële crisis. Het mediabureaunetwerk meldt in zijn zojuist verschenen kwartaalrapport dat dit jaar de bestedingen internationaal zullen stijgen met 5,5 procent naar 537 miljard dollar (bijna 390 miljard euro). Dat is 0,2 procent meer dan in het voorlaatste rapport dat in december uitkwam.

Televisie
‘Adverteerders hebben meer vertrouwen nu de wereldeconomie een stabiele groei vertoont’, zegt ZenithOptimedia-ceo Steve King. De groei wordt vooral gestuwd door de snel groeiende digitale media, vooral mobiel. ‘Maar’, zegt King ‘, tv heeft niets aan kracht verloren als het gaat om het bereiken van een groot publiek.’

Online
Online blijft het snelst groeiende medium, met een plus van 16,2 procent in 2013. De groei tot en met 2016 is volgens ZenithOptimedia gemiddeld 16,2 procent per jaar. Online display blijft daarbij met 21 procent groei, de snelste subcategorie van internet advertising.

King: ‘Door de snelle groei van social media bestedingen en programmatic buying worden de scheidslijnen tussen mediaplatforms kleiner. Traditionele mediabedrijven gaan steeds meer investeren in digitaal. Broadcasters komen met pakketten van zowel online video als tv-spots.’ ZenithOptimedia verwacht een groei van 23 procent per jaar voor online video tot aan 2016.

Mobile advertising
Mobile advertising neemt nu echt een vlucht en groeit zes keer meer dan ‘desktop internet’. Tussen nu en 2016 zal dat elk jaar met 50 procent groeien, aldus ZenithOptimedia.

related partner content for mobile comes here

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in