Proefverpakkingen grote aankoopimpuls
Dat blijkt uit onderzoek van Sanoma Uitgevers. Ondanks dat steeds meer aankopen via internet worden gedaan, hecht de consument er nog altijd veel waarde aan om producten eerst te zien en uit te proberen. Uit Sanoma's onderzoek blijken zogenaamde plusproposities - advertenties met iets extra's, zoals geuradvertenties en proefverpakkingen - nog altijd goed te scoren.
Negen van de tien tijdschriftlezers kent de geuradvertenties en proefverpakkingen in bladen. Daarvan ruikt 99 pct aan geuradvertenties en 95 pct haalt een proefverpakking uit een tijdschrift. Als proefverpakkingen eenmaal uit het tijdschrift zijn gehaald, dan gebruikt 93 pct de proefverpakking ook daadwerkelijk. Opvallend is dat mannen aangeven zo'n sample sneller te gebruiken dan vrouwen: 55 pct van de mannen gebruikt de proefverpakking vrijwel direct of binnen een paar dagen, tegenover 32 pct van de vrouwen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe waardering voor beide vormen van adverteren is hoog: boodschappers (25-49 jaar) geven geuradvertenties een gemiddeld rapportcijfer van 7,0 en proefverpakkingen een 7,3. Het online onderzoek van Sanoma werd uitgevoerd door Motivaction onder 848 mannen en vrouwen tussen 18 en 65 jaar (lezers van tijdschriften).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid