Overslaan en naar de inhoud gaan

Proefverpakkingen grote aankoopimpuls

Als de consument een product eerst kan ruiken, voelen of proberen, neemt zijn koopbereidheid toe.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van Sanoma Uitgevers. Ondanks dat steeds meer aankopen via internet worden gedaan, hecht de consument er nog altijd veel waarde aan om producten eerst te zien en uit te proberen. Uit Sanoma's onderzoek blijken zogenaamde plusproposities - advertenties met iets extra's, zoals geuradvertenties en proefverpakkingen - nog altijd goed te scoren.

related partner content for mobile comes here

Negen van de tien tijdschriftlezers kent de geuradvertenties en proefverpakkingen in bladen. Daarvan ruikt 99 pct aan geuradvertenties en 95 pct haalt een proefverpakking uit een tijdschrift. Als proefverpakkingen eenmaal uit het tijdschrift zijn gehaald, dan gebruikt 93 pct de proefverpakking ook daadwerkelijk. Opvallend is dat mannen aangeven zo'n sample sneller te gebruiken dan vrouwen: 55 pct van de mannen gebruikt de proefverpakking vrijwel direct of binnen een paar dagen, tegenover 32 pct van de vrouwen.

De waardering voor beide vormen van adverteren is hoog: boodschappers (25-49 jaar) geven geuradvertenties een gemiddeld rapportcijfer van 7,0 en proefverpakkingen een 7,3. Het online onderzoek van Sanoma werd uitgevoerd door Motivaction onder 848 mannen en vrouwen tussen 18 en 65 jaar (lezers van tijdschriften).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in