Overslaan en naar de inhoud gaan

Online klanten verstrikt in het Net

Uit een analyse van meer dan 500.000 bezoeken aan webwinkels in Nederland en de rest van Europa blijkt dat bezoekers in minder dan de helft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Fredhopper, leverancier van een nieuw soort zoek- en navigatiesoftware, analyseerde de bezoek- en verkoopgegevens van webwinkels. Wanneer klanten niet kunnen vinden waarnaar ze op zoek zijn in een webwinkel, worden ze gedwongen hun bestellingen weer via de telefoon door te geven of zelfs naar de winkel te gaan.
"De meeste webwinkels bieden wel zoekmogelijkheden, maar die werken als een soort loterij, waarbij klanten alleen maar kunnen hopen dat ze de juiste zoekterm gebruiken", zegt Joris Beckers, directeur Sales en Marketing bij Fredhopper. "Traditionele zoeksoftware helpt klanten op geen enkele manier om uit een lange lijst resultaten datgene te halen wat ze zoeken. Geen wonder dat klanten met deze systemen vaak niet kunnen vinden wat ze zoeken en de site verlaten."

related partner content for mobile comes here

De online consumentenbestedingen door Nederlandse internetters zijn in de eerste 6 maanden van 2003 gestegen naar 575 miljoen euro, een stijging van 36% ten opzichte van een jaar geleden (1e helft 2002), zo zegt industrieorganisatie Thuiswinkel.org. De kerstperiode kan een belangrijke rol spelen in de voortzetting van deze groei. Uit het onderzoek van Fredhopper blijkt echter dat minder dan de helft van de klanten die het internet op gaat om iets aan te schaffen, kan vinden wat hij zoekt. Nederlandse online verkopers dreigen hierdoor met Kerst honderden miljoenen euro's mis te lopen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in