Overslaan en naar de inhoud gaan

Laurus boos op Consumentenbond

Laurus, de moederonderneming van Super De Boer en Konmar, is boos op de Consumentenbond nu uit een vergelijkend prijsonderzoek dat eind…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een dag na de prijsactie van Albert Heijn van vorige week maandag heeft de Laurus-formule Edah 1.000 artikelen blijvend in prijs verlaagd. De formule werkt al vanaf augustus aan een structurele prijsverlaging van het A-merkenassortiment – al 450 producten zijn vast in prijs verlaagd - en verlaagde enige weken geleden ook de prijzen van het totale vleesassortiment. Dit ging om 150 producten. Edah gaat zich daarnaast sterker profileren met het huismerk-assortiment. Ultimo 2002 had Edah 600 huismerkartikelen. Dat aantal moet begin 2004 zijn verdubbeld. Ook Konmar reageerde meteen op de forse prijsverlaging van Albert Heijn met een prijsverlaging van 1.000 producten. Dit geldt zowel voor de middelgrote Konmar Supermarkten als de grote Konmar Superstores.

De prijzen die door de consumentenbond zijn gepubliceerd zijn voor een groot aantal producten de prijzen die golden vóór de grote prijsverlagingen zoals die begin vorige week zijn doorgevoerd, aldus Laurus. Een groot aantal van de nieuwe prijzen van Super De Boer is vorige week dinsdagochtend gepubliceerd in de landelijke dagbladen.Bij 25 van de in totaal 70 bij het onderzoek betrokken producten heeft deconsumentenbond volgens Laurus een foutieve prijs gehanteerd. Zo betaalde de consument bij Super De Boer op 21 oktober voor Douwe Egberts snelfiltermaling roodmerk (500 gram) euro 2,59 en niet 2,69 zoals de bond beweert.
Er is volgens Laurus sprake van een prijsverschil van 8 procent ten opzichte van de prijzen van de consumentenbond. Voor het gehele pakket is het verschil tussen de prijzen van de consumentenbond en de werkelijke prijzen van Super De Boer meer dan 3 procent.

Laurus beraadt zich nog over eventuele vervolgstappen tegen de Consumentenbond, gegeven de reputatieschade die de formules hierdoor hebben geleden.
Super De Boer staat bovendien aan de vooravond van een grootscheepse verscampagne. Tot het einde van 2003 vindt, verspreid over diverse versgroepen, de introductie van een groot aantal producten plaats. Het betreft een grote reeks kant-en-klaarmaaltijden, een nieuwe broodlijn onder de naam ‘Dageraad’, een aantal verse soepen en luxe slasoorten en twee nieuwe kaassoorten onder de namen ‘Wapenaer’ en ‘Poldermeester’. Super De Boer gaat daarnaast profiteren van een aanzienlijke uitbreiding van het huismerkassortiment onder de naam ‘Super’.
Laurus gaf aan dat de prijsverlagingen ten koste zullen gaan van de winst over dit jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in